ضربه گیر ستون و لزوم استفاده از آن ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
ضربه گیر ستون و لزوم استفاده از آن

آسیب های احتمالی به بدنه ی دیوارها، درب ها و ستون ها در هر ساختمانی غیر قابل اجتناب است. این امر در مکان های پر تردد و ساختمان های عمومی و اداری به مراتب بیشتر است. در چنین شرایطی است که نگه داری از نمای ساختمان و احتمالا ترمیم خسارات وارد شده ممکن است فرایندی طولانی و هزینه بر باشد. شایان توجه است که به واسطه ی بالا بودن احتمال و همچنین نرخ بروز چنین حوادثی، نگه داشتن ساختمان در بهترین حالت خود تقریبا امری غیر ممکن به نظر می رسد. این آسیب در بخش های مختلف ساختمان می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در یک مرکز درمانی و یا بیمارستان، در حالی که از دست دادن کنترل چرخ های دستی و یا تخت بیماران در راهروهای ساختمان ممکن است آسیب هایی را به ستون ها وارد کند، در پارکینگ بیمارستان نیز ممکن است برخورد ماشین ها با ستون ها، حتی کمی جزئی، اسیب هایی را به ساختمان و همچنین اتومبیل مراجعین و کارکنان متحمل کند. یکی از راهکارهای رایج برای این امر در بسیاری از کشورها و شهر های دنیا، استفاده از ضربه گیر ستون است. این محصول با قرار گرفتن در لبه های ستون به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند و هر گونه ضربه ای به ساختمان ستون را خنثی می کند. نصب آن می تواند هزینه های ناشی از چنین برخورد هایی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. در این مقاله با این محصول مدرن و کاربردی بیشتر آشنا خواهیم شد.

ضربه گیر ستون و ویژگی های آن

ضربه گیر ستون یک محصول محافظتی است که در لبه ی خارجی ستون ها در راهروها و یا پارکینگ ها قرار می گیرد و به واسطه خاصیت ارتجاعی خود از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. خاصیت ارتجاعی ضربه گیر ستون به واسطه ی استفاده از دو لایه لاستیک طبیعی درجه یک (لاستیک SBR) و کپسول های هوا در میان آن ها است که می تواند به خوبی هر ضربه ای را خنثی کند. ضربه گیر ستون را می توان با کمک پیچ و رول پلاک در محل نصب کرد. در صورتی که محدودیتی در خصوص نصب ضربه گیر بر روی دیوار ستون وجود داشته باشد، می توان از چسب های مخصوص ضد آب نیز برای نصب آن ها استفاده کرد. یکی از ویژگی های مثبت ضربه گیر های ستون امکان استفاده از نوارهای شب تاب در سطح رویی محصول است. این نوارهای شب تاب مانند یک هشدار دهنده عمل می کنند و در فضاهای تاریک می توانند حدود ستون و موانع را به خوبی مشخص کنند.

ضربه گیر ستون یکی از محصولات پرطرفدار شرکت تولیدی تک مت در ایران است که به واسطه کارایی و کیفیت بالای خود در میان مشتریان این مجموعه شناخته می شود. ضربه گیر های تولیدی توسط این کمپانی از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و با ایجاد پوشش مناسب (حدود هشت سانتی متر) از لبه ستون، می توانند به حفظ سلامت و زیبایی بنای شما کمک کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول با مشاورین با تجربه مجموعه پاخور تماس حاصل کنید.