چگونه از حوادث رایج در پارکینگ جلوگیری کنیم؟ ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
چگونه از حوادث رایج در پارکینگ جلوگیری کنیم؟

به منظور محافظت از خودروها در برابر عواملی مانند باران، برف، تابش مستقیم نور خورشید و همچنین سرقت آن ها، معمولا از فضایی تحت عنوان پارکینگ استفاده می شود. اگرچه هدف اصلی در طراحی پارکینگ ها ایجاد فضایی امن و مناسب برای نگهداری از خودروها بوده است اما امروزه به دلیل بالا بودن تراکم و کمبود فضای کافی برای تخصیص به این امر، معمولا با پارکینگ هایی کوچک و تاریک در برج های مسکونی و اداری و همچنین مراکز تجاری روبرو هستیم. در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث مختلف، مانند برخورد ماشین ها به یکدیگر و یا با دیوار و ستون های موجود در فضای پارکینگ، به دلیل تاریکی و کوچکی فضا، غیر قابل اجتناب است. یکی از راهکار های مناسب و رایجی که این روزها در بسیاری از کشورهای جهان برای حل این مشکل ارائه می شود، استفاده از محصولا ایمنی پارکینگ است. استفاده از این محصولات تا جایی اهمیت دارد که بسیاری از پروژه های بزرگ و مهم در اکثر شهرها و کشورها، بدون رعایت و یا استفاده از محصولات ایمنی پارکینگ موفق به دریافت پایان کار نمی شوند. در کشور ایران نیز، شرکت تولیدی پاخور این افتخار را دارد تا با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و همچنین رعایت نکات مهندسی شده، محصولات ایمنی پارکینگ را برای رفاه حال بیشتر هموطنان خود ارائه کند. ما در این مقاله تلاش داریم تا با معرفی محصولات ایمنی پارکینگ شرکت پاخور و توضیح کاربردهای هر کدام، شما را با این خط تولید از محصولات شرکت بیشتر آشنا کنیم.

جلوگیری از برخورد با موانع: ستون ها و دیوارها

یکی از معمول ترین اتفاقاتی که ممکن است در پارکینگ رخ دهد، برخورد خودرو با دیوارها و ستون های پارکینگ است. در طی این قبیل از حوادث، ممکن است خسارات جبران ناپذیری هم برای خودرو و هم برای ساختمان ایجاد شود. ضربه گیر های ستون و دیوار از جمله محصولاتی هستند که می توانند به شکل قابل توجهی از احتمال بروز چنین حوادثی بکاهند. ضربه گیرها معمولا از بهترین لاستیک های طبیعی ساخته می شوند و نقش یک لایه محافظ با خاصیت ارتجاعی را ایفا می کنند. یکی دیگر از ایده های جالب و کاربردی به منظور کاهش حوادث مشابه در فضای پارکینگ، استفاده از متوقف کننده خودرو است. این متوقف کننده ها در فاصله معینی میان چرخ ماشین و دیوار قرار می گیرند و با ایفا کردن نقش یک مانع می توانند خودرو را در فاصله معین، متوقف کنند. این محصولات نیز از جنس لاستیک طبیعی بوده و در برابر فشار ناشی از تایر خودرو بسیار مقاوم هستند. متوقف کننده ها و ضربه گیر ها را می توانید کمک رول پلاک و یا چسب های مخصوص در محل نصب کنید و از مزایای آنها بهره مند شوید.

راه حلی برای فضای تاریک پارکینگ ها

پارکینگ ها معمولا فضاهای کم نوری هستند و همین امر می تواند نرخ بروز حوادث را در چنین فضاهایی بالا ببرد. راننده ها در فضای پارکینگ، به ویژه پارکینگ های نا آشنا در محیط های اداری و تجاری، ممکن است به خاطر کمبود نور، موانع موجود را به درستی تشخیص ندهند و با آنها برخورد کنند. به منظور کاهش چنین حوادثی، شرکت تک مت بر آن شده است تا با در نظر گرفتن نوارهای شب تاب در طراحی محصولات ایمنی پارکینگ خود فرصتی فراهم کند تا راننده بتواند حدود موانع را حتی در فضای تاریک پارکینگ به خوبی تشخیص دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات فوق و شرایط فروش و نصب آن ها، می توانید با همکاران ما در شرکت تک مت تماس حاصل فرمایید.